. AlyaAziz Official Blog .

. AlyaAziz Official Blog .

Tuesday, December 22, 2009

keredhaan

jam beganti jam ,
hari beganti hari ,
minggu beganti minggu ,
bulan beganti bulan ,
tup2 da nak abes da taun 2009 ,
mase berlalu dgn begitu pantas .

YA ALLAH ,
tahun ini saje kaw da bnyk menguji ku ,
dari segale aspek ,
ak jatoh dan bangun dan jatoh lgi dan jatoh lgi ,
dan bile nk bgn ?
pade siapa kah harus ku tanyakan soalan ini ?
dan pada siapakah harus ku rujuk semua ini ?
dan siapakah yg dpt memberikan aku jawapan ?
jawapan yg sangat2 aku ingin kan ?
pada SIAPAKAH ?

terlalu besar ujian yg kaw berikan pada ku ,
terlalu berat bahu nie nk menampung semua itu ,
terlalu payah untuk ku mengharungi semua ini ,
dan terlalu sakit ak rasekan hinnga kini .

ak hanyalah insan kerdil ,
yg bisa melakukan salah ,
yg bisa alpa dgn tangungjawab ,
yg bisa leka dgn dunia muda ,
yg bisa hanyut dengan segala galanya .

tapi adakah aku tidak akan berubah ?
adakah aku akan terpadaya lgie dgn bisikan syaitan durjana ?
adakah aku akan menerusakan perjalanan di lorong hitam ini ?
adkah aku akan teros melupakan ajaran islam ku ?
dan adekah aku akan kekal selamanya begini ?
sentiasa berada di bawah ,
terduduk ,
dan tidak dpt bangkit ?

ohh tidakkk !
ak tidak akan pernah menyerah kalah ,
ak tidak akan sesekali berpandang ke arah blkng ,
dan ak tidak sekali akan terpadaya dgn bisikan kaw lagi wahai SYAITAN DURJANA !

YA ALLAH ,
berilah ak kekuatan ,
berikan lah ak semangat ,
berikan lah ak keimanan ,
berikan lah ak kegembiraan ,
berikan lah ak kebahagiaan ,
dan berikan lah ak kemenangan .

ak semakin mngerti dengan lumrah kehidupan ,
dan akan aku jadikan ia sebagai pedoman ,
akan ku jadikan ia sebagai pangajarn ,
untuk diri ku menempuh segala ranjau kehidupan .

aku akan bangkit ,
aku akan buktikan pada semua ,
aku akan berjaya ,
aku akan mmbuat semua org berpandang kagum pada ku ,
tika ku bejalan ,
tika ku duduk ,
tika ku bercakap .

inilah yg tesemat di hati ku ,
ak berazam ,
aku AKAN BERUBAH ,
dan aku ingin melihat mereka tersenyum bangga melihat ku .

nantikan perubahan itu ,
dan doakan lah untuk ku ,
kerana dgn setiap doa mu akan mmbuat ak lebih berjaya .

amin .

3 comments: